Тұрғын үй аймақтарындағы жол қауіпсіздігіне қатысты \ Касательно дорожной безопасности в жилых зонах
А.А. Дәдебайға
Тұрғын үй аймақтарындағы жол қауіпсіздігіне қатысты
Соңғы уақытта автокөлік жүргізушілерінің көппәтерлі тұрғын үй кешендерінің үй маңындағы аумақтарында, оның ішінде өліммен аяқталған балаларды қағып кетудің алаңдаушылық жағдайлары байқалуда.
Атап айтқанда, а.ж. 7 шілдедегі «Күн жаңалықтары» материалдарында (№25-70-23.34-1) Orda.kz сайтында жарияланған а.ж. 1 және 3 шілдеде Атырау қаласында тіркелген, салдарынан тиісінше 2 және 5 жастағы балалар ауыр жарақат алып, облыстық аурухананың жан сақтау бөліміне жеткізілген осындай екі оқиға туралы мақала атап өтілді.
Бұған дейін, а.ж. 5 сәуірде Қосшы қаласында (Ақмола облысы) тұрғын үй аулаларының бірінде «Kia Sportage» жүргізушісі 2023 жылы туған кәмелетке толмаған қызды қағып кеткен болатын, нәтижесінде ол оқиға орнында қайтыс болды.
А.ж. 23 сәуірде Астана қаласында «Капитал Парк» тұрғын үй кешенінің жанында «Dongfeng» жүк көлігінің жүргізушісі маневрдің қауіпсіздігіне көз жеткізбей, қағып кеткен велосипедпен келе жатқан алты жасар бала қаза болды.
Бұл проблема әсіресе автомобильдер санының артуымен қатар, аула кеңістігі балалармен ойын үшін белсенді пайдаланылатын, бұл ретте жеке және қызметтік көліктердің көлік ағындарымен қиылысатын қалалардағы құрылыстың қарқынды дамуы аясында өткір көрініс табуда.
Жүргізушілердің немқұрайлылығы мен балалардың болжанбайтын мінез-құлқы, сондай-ақ аулаларда қозғалысты дұрыс ұйымдастырудың болмауы тәуекелдің негізгі факторлары болып табылады.
Ең үлкен қауіпті, әсіресе жаяу жүргінші-балалардың белсенділігі артатын оқу кезеңі басталғаннан кейін жүк көліктері, арнайы техникалар және үй маңы ішіндегі кеңістіктерде тауарларды жеткізетін немесе кері бұрылатын автомобильдер төндіреді.
Осыған байланысты, демографиялық өсуді, халықтың автокөліктендірілуін және құрылыстың жоғары тығыздығын ескере отырып, бұл проблема жүйелі және ведомствоаралық, оның ішінде халықаралық тәжірибені зерделеумен тәсілді талап етеді.
Мысалы, Швецияның тәжірибесі ерекше, онда күндізгі уақытта мектептер мен балабақшалар маңында жүк көліктерінің қозғалысына тыйым салынған.
Сондай-ақ, біздің ойымызша, Германия мен Нидерландыда тұрғын үй аймақтарында көлік қозғалысының жылдамдығы бойынша белгіленген шектеулер (тиісінше 15 км/сағ және 7 км/сағ), өтпелі жол жүруге салынған тыйым, сондай-ақ жүк көліктерінің қатаң белгіленген уақытта сүйемелдеумен кіруі және т.б. назар аударуға тұрарлық.
Мазмұндалғанды ескере отырып, Үкімет Аппаратына жергілікті атқарушы органдармен бірлесіп мыналарды тапсыру ұсынылады:
1) кәмелетке толмағандар арасында жол-көлік жарақаттануының алдын алу мақсатында оқу жылының басталуына арналған салтанатты іс-шаралар өткізілетін күні балалардың назарын үй маңындағы аумақтарда, жол жүру бөлігінің жанында, сондай-ақ «үй-мектеп-үй» бағыты бойынша жүріп-тұру кезінде қауіпсіз жүріс-тұрыс қағидаларына аудара отырып, сыныптан тыс сағат аясында оқушылармен түсіндіру әңгімелесулерін өткізуді ұйымдастыруды;
2) тұрғын үйлердің маңындағы аумақтарында жол жүру қауіпсіздігінің деңгейін арттыру бойынша жүйелі шаралар (оның ішінде оң халықаралық тәжірибе негізінде) қабылдауды. Бұл ретте мыналардың орындылығын қарастыруды:
- күндізгі уақытта аулаларға кіруге толық тыйым салуды белгілей отырып (кондоминиум объектісін басқару органдарының арнайы рұқсаты бойынша немесе сүйемелдеу кезінде қолданбауға болады), тұрғын үй аймақтарында жүк автомашиналарының қозғалысын қосымша регламенттеудің, кері жүріспен жүру кезінде міндетті сүйемелдеу туралы талаптарды енгізудің;
- жасанды бұдырлықтар («лежачий полицейский»), тарылту, гүлзарлардың иілулерін орната отырып, екпінді жүруге кедергі жасаумен, аулалардан тыс жерлерде тұрақ орындарын және жүк түсіру аймақтарын ұйымдастырумен жеке аула өткелдерін реконструкциялаудың;
- көлік және ойын қозғалысының аймақтарын ажыратудың (қоршаулар, гүлзарлар, бордюрлер, кедергілер және т.б.);
- қосымша жол белгілерін («Ең жоғарғы жылдамдықты шектеу аймағы» (мысалы, 10 км/сағ дейін), «Жаяу жүргіншілер аймағы», «Балалар», «Тұрғын аймақ»), таңбалар мен панорамалық айналарды орнатудың;
- ІІО-ның ЖБО-мен интеграцияланған бейнебақылау камераларын ойын алаңдары орналасқан жолдар мен аймақтарды шолумен орнатудың және басқа шаралардың.
Нәтижелері туралы Президент Әкімшілігі а.ж. 1 қазанға дейін ақпараттандырылсын.
Сіздің қарауыңызға енгізіледі.
Д.Ерғарин
Дадебай А.А.
Касательно дорожной безопасности в жилых зонах
В последнее время отмечаются тревожные случаи наезда водителей автотранспорта на детей на придомовых территориях многоквартирных жилых комплексов, в т.ч. со смертельным исходом.
Так, в материалах «Күн жаңалықтары» от 7 июля т.г. (№25-70-23.34-1) отмечена статья, опубликованная на сайте Orda.kz, о двух подобных происшествиях, зарегистрированных в г.Атырау 1 и 3 июля т.г., в результате которых дети 2-х и 5-ти лет соответственно, получив тяжелые травмы, были доставлены в реанимационное отделение областной больницы.
Ранее, 5 апреля т.г. в г.Косшы (Акмолинская область) в одном из жилых дворов водитель «Kia Sportage» совершил наезд на несовершеннолетнюю,
2023 года рождения, вследствие чего девочка скончалась на месте происшествия.
23 апреля т.г. также в г.Астане возле жилого комплекса «Капитал Парк» погиб шестилетний мальчик, ехавший на велосипеде, которого, не убедившись в безопасности маневра, сбил водитель грузовика «Dongfeng».
Особенно остро данная проблема проявляется на фоне увеличения числа автомобилей параллельно с интенсивной застройкой в городах, где дворовое пространство активно используется детьми для игр, при этом пересекаясь транспортными потоками личного и служебного автотранспорта.
Основными факторами риска являются, как невнимательность водителей и непредсказуемое поведение детей, так и отсутствие должной организации движения во дворах.
Наибольшую угрозу представляют грузовики, спецтехника и автомобили, совершающие развороты или доставку товаров во внутридомовых пространствах, особенно после начала учебного периода, когда активность детей-пешеходов повышается.
В этой связи, с учетом демографического роста, автомобилизации населения и высокой плотности застройки, данная проблема требует системного и межведомственного подхода, в т.ч. с изучением международного опыта.
К примеру, примечателен опыт Швеции, где запрещено движение грузовиков вблизи школ и детских садов в дневное время.
Также, на наш взгляд, заслуживают внимания установленные в Германии и Нидерландах ограничения по скорости движения автотранспорта в жилых зонах (15 км/ч и 7 км/ч, соответственно), запрет на сквозной проезд, а также въезд грузовиков в строго отведенное время с сопровождением и др.
С учетом изложенного, предлагается поручить Аппарату Правительства совместно с местными исполнительными органами:
1) в целях профилактики дорожно-транспортного травматизма среди несовершеннолетних в день проведения торжественных мероприятий, посвященных началу учебного года, организовать проведение разъяснительных бесед с учащимися в рамках внеклассного часа, с акцентированием внимания детей на правилах безопасного поведения на придомовых территориях, вблизи проезжей части, а также при передвижении по маршруту «дом-школа-дом»;
2) принять системные меры (в т.ч. на основе положительного международного опыта) по повышению уровня безопасности дорожного движения на придомовых территориях жилых домов. При этом рассмотреть целесообразность:
- дополнительной регламентации движения грузовых автомашин в жилых зонах с установлением полного запрета на въезд во дворы в светлое время суток (исключения можно предусмотреть по специальному разрешению органов управления объектом кондоминиума либо при сопровождении), введением требований об обязательном сопровождении при движении задним ходом;
- реконструкции отдельных дворовых проездов с установкой искусственной неровности («лежачих полицейских»), сужений, изгибов клумб, препятствующих разгону и организации стоянок и разгрузочных зон вне дворов;
- разграничения зон движения транспорта и игр (заборы, клумбы, бордюры, барьеры и т.д.);
- установки дополнительных дорожных знаков («Зона с ограничением максимальной скорости» (к примеру, до 10 км/ч), «Пешеходная зона», «Дети», «Жилая зона»), разметок и панорамных зеркал;
- установки камер видеонаблюдения, интегрированных с ЦОУ ОВД,
с обзором проездов и зон, где находятся игровые площадки, и других мер.
О результатах информировать Администрацию Президента
до 1 октября т.г.
Вносится на Ваше рассмотрение.
Д.Ергарин